תוהים מהו קידום אתרים לוקאלי, וכיצד מתבצע הלכה למעשה? באופן כללי, קידום אתרים הוא תהליך של העלאת דירוג האתר במנועי החיפוש, ובראשם גוגל. מנגד, קידום אתרים מקומי מתמקד בהעלאת דירוג האתר בתוצאות החיפוש עבור חיפושים מקומיים – המשיכו לקרוא.
מה זה קידום לוקאלי? – הסבר על קצה המזלג
רגע לפני שאתם עושים מחקר מילות מפתח עבור האתר שלכם, חשוב להבין מהו סוג הקידום שאליו אתם מכוונים. בתוך כך, ישנם לא מעט עסקים אשר מספקים שירותים באופן מקומי, בין אם מדובר על שרברב בתל אביב או יהלומן בנהריה. כך או כך, חשוב לדעת כי חיפושים מקומיים הם בעצם שאילתות שבהן הגולש מוסיף למילות החיפוש שלו מידע על המיקום הנדרש לשירות. לדוגמה, אם מישהו מחפש "בית קפה איטלקי בפתח תקווה", גוגל יציג לו תוצאות בהתאם. במובנים רבים, תהליכי קידום לוקאליים הם יותר זולים מאשר תהליכי קידום אורגני אחרים. חשבו על כך, אם אתם נדרשים לפרסם את העסק שלכם בצורה כלל ארצית, טבעי שהשיווק מהסוג הזה יהיה משמעותית יותר יקר מאשר שיווק במיקום או בעיר ספציפית.
למה קידום לוקאלי חשוב, ואילו נכסים ניתנים לקידום?
כאמור, קידום אתרים מקומי חשוב לעסקים שפעילותם מוגבלת לאזור גאוגרפי מסוים. עבור עסקים אלו, אין טעם לקדם את האתר שלהם באזורים אחרים, מבחינה עסקית והן מבחינה תקציבית. בתוך כך, קידום אתרים מקומי מתבצע באמצעות אופטימיזציה של הנכסים הדיגיטליים, כאשר אלו יכולים לכלול אתרי אינטרנט וכן פרופילים של גוגל ביזנס, כמו גם פרופילים ברשתות החברתיות ועוד. בסופו של יום, אתר האינטרנט הוא הנכס הדיגיטלי החשוב ביותר שלכם. על מנת לקדם את האתר לוקאלית, חשוב לוודא שהמידע הבא מופיע בו:
- כתובת העסק
- שעות הפעילות של העסק
- קטגוריית העסק
- מספר הטלפון של העסק
- ביקורות של לקוחות מאותה העיר בה העסק ממוקם
חשוב לדעת, פרופיל גוגל עסקים הוא פרופיל חינמי שגוגל מציעה לעסקים. הפרופיל כולל מידע על העסק, כגון כתובת, שעות פעילות, תמונות, ביקורות ועוד, כאשר כל זה בחינם לגמרי, כך שחבל לוותר על פתיחת פרופיל מסוג זה.
איך עושים קידום לוקאלי לאתר?
על מנת לקדם את האתר שלכם לוקאלית, חשוב להבין מהם המאפיינים העיקריים של קידום אתרים מקומי. לצורך העניין, חשוב מאוד להשתמש במילות מפתח מקומיות. לדוגמה, אם יש לכם חנות לציוד וחומרי בניין ברעננה, השתמשו במילות מפתח כמו "חנות חומרי בניין ברעננה" או "שיווק בטון לקבלנים ברעננה" וכולי. כמו כן, כדאי במיוחד להקפיד על תוכן איכותי, כי הוא חשוב לכל קידום אתרים, אך הוא קריטי במיוחד עבור קידום אתרים לוקאלי. על מנת למשוך תשומת לב של גולשים מקומיים, מומלץ ליצור תוכן רלוונטי, עדכני ומעניין שמדבר אל הגולשים ברמה המקומית. לדוגמה: אם יש לכם חברת איתור נזילות בראשל"צ, ניתן ליצור פוסט כמו "האם עיריית ראשל"צ אחראית על איתור נזילה בבניין?". כמו כן, חשוב לקחת בחשבון את הטיפים הבאים:
- יש ליצור עמודי שירות לוקאליים באתר.
- חשוב שיהיו באתר כמה שיותר דברים שמעידים על מיקום, כמו כתובת והטמעת גוגל מפות.
- יש לכלול באתר קישורים עם אנקורים לוקאליים.
- חשוב לקבל קישורים מאתרים רלוונטיים לאותו אזור גאוגרפי, כמו למשל מקומונים ואתרי חדשות מקומיים.
- מומלץ לפתוח פרופילים באתרי אינדקס לעסקים – דפי זהב וכו'.
- חשוב לכלול מיקומים בתגיות המטא דסקריפשן של האתר.
- נסו לעודד קבלת ביקורות חיוביות מלקוחות לוקאליים.
שיפור מבנה הקישורים
אחד האלמנטים החשובים ביותר בseo הוא הקישורים שמגיעים מאתרים אחרים , עדיף תמיד שיהיו אתרים שרלוונטיים לתחום שלכם. ושלא יהיו אתרים שהם רק אתרי קישורים ( אפשר לזהות מהר מאוד במבט ראשוני על האתר ) . כשאנחנו רוצים לשפר את הקידום המקומי שלנו אנחנו נרצה שקישורים שמגיעים מאתר אחר לאתר שלנו יהיו בביטויים שאנחנו רוצים לקדם. למשל : ״ אינסטלטור בבאר שבע ״ , כשאתר אחר יקשר לאתר שלי ארצה שזה יהיה בביטוי הזה מה שיכול לחזק מאוד את דף הנחיתה שלי ולעלות אותו למעלה במיקומים של גוגל.
החשיבות במעקב אחרי ביטויים לוקאליים
בין אם אתם משתמשים בתוכנת קידום אתרים SEOSHARK או בכלי SEO אחר, מעקב אחרי מיקומים של ביטויים לוקאליים בתוכנת מעקב מיקומים הוא חשוב מאוד והאמת די בסיסי עבור קידום אתרים לוקאלי. כאשר משתמשים מחפשים עסקים או שירותים מקומיים, הם משתמשים בדרך כלל בביטויים לוקאליים כדי להגדיר את החיפוש שלהם. לכן, בפועל, מעקב אחרי ביטויים לוקאליים מאפשר להבין כיצד המשתמשים מחפשים את העסק.
לסיכום, קידום אתרים מקומי הוא אקסטרה חשוב עבור עסקים שפעילותם מוגבלת לאזור גאוגרפי מסוים. בפועל, קידום אתרים לוקאלי יכול לעזור לכם למשוך לקוחות חדשים באזור שלכם וכן להגדיל את המכירות. כדי לעשות זאת נכון, חשוב גם להשתמש בכלים הדיגיטליים הנכונים. אנו ממליצים להתנסות עם SEOSHARK, אחד מהכלים המובילים כיום בישראל בתעשיית ה-SEO.
עשוי לעניין אתכם: