מדריך גוגל סרץ' קונסול

גוגל סרץ' קונסול (Google Search Console) הוא כלי חינמי יחד עם גוגל אנליטיקס המוצע על ידי גוגל, המאפשר לבעלי אתרים לעקוב אחר ביצועי האתר שלהם במנוע החיפוש של גוגל ולשפר את הנראות האורגנית שלו. הכלי מספק נתונים חשובים כגון מילות המפתח שמובילות תנועה לאתר, שגיאות טכניות שעלולות להשפיע על הדירוג, ומידע על קישורים נכנסים.

השימוש בגוגל סרץ' קונסול הוא קריטי לכל בעל אתר שרוצה להבין טוב יותר כיצד גולשים מוצאים את האתר שלו דרך החיפוש האורגני, ולנקוט בפעולות לשיפור הנראות והביצועים ולאופטימיזצית האתר.

בעזרת המידע שמספק הכלי, ניתן לאתר הזדמנויות לשיפור מבנה האתר, תוכן הדפים, מהירות הטעינה ועוד – כל אלו גורמים המשפיעים על הדירוג במנועי חיפוש. לכן, גוגל סרץ' קונסול הוא כלי חובה עבור כל מי שרוצה להצליח בקידום אתרים.

התחלת העבודה עם גוגל סרץ' קונסול

כדי להתחיל להשתמש בגוגל סרץ' קונסול, יש לבצע את התהליך הבא:

  1. היכנסו לאתר גוגל סרץ' קונסול (search.google.com/search-console) והתחברו עם חשבון גוגל שלכם.
  2. לחצו על הכפתור "Add property" ובחרו את סוג הנכס שברצונכם להוסיף (כתובת URL של דף אינטרנט או של דומיין).
  3. הזינו את כתובת ה-URL או הדומיין של האתר שלכם ולחצו על "Continue".
  4. אמתו את הבעלות על האתר באמצעות אחת מהשיטות המוצעות, כגון העלאת קובץ HTML לשרת האתר או הוספת תג META לדף הבית.
  5. לאחר אימות בעלות, האתר שלכם יתווסף לחשבון גוגל סרץ' קונסול ותוכלו להתחיל לנטר את ביצועיו.

זהו תהליך פשוט וקצר שלוקח בדרך כלל רק כמה דקות. לאחר הוספת האתר, הנתונים אודותיו יתחילו להיאסף תוך מספר ימים, מה שיאפשר לכם להתחיל לנתח את ביצועי האתר ולזהות הזדמנויות לשיפור.

גוגל סרץ קונסול מסך כניסה

ביצועים (Performence)

הלשונית "ביצועים" ב-Google Search Console מציגה מידע חשוב ושימושי על ביצועי האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל.

דוח ביצועים – Google Search Console

הלשונית הזו מספקת לכם מידע מפורט על:

  1. סך הקליקים (Total Clicks): מספר הפעמים שהמשתמשים לחצו על כתובות האתר שלכם בתוצאות החיפוש.
  2. הופעות (Impressions): מספר הפעמים שהעמודים שלכם הופיעו בתוצאות החיפוש.
  3. שיעור הקליקים (Average CTR): אחוז ההקלקות ביחס להופעות (מספר הקליקים חלקי מספר ההופעות).
  4. מיקום ממוצע (Average Position): המיקום הממוצע של האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל.

צפייה בנתונים שונים

ניתן להציג את הנתונים הנ"ל יחד או לבחור נתון מסוים שברצונכם להתמקד בו. בנוסף, GSC מאפשרת לסדר את המידע בחמישה מימדים שונים:

  1. שאילתות: הצגת מילות החיפוש שהובילו לעמודי האתר שלכם.
  2. עמודים: הצגת העמודים המדורגים בתוצאות החיפוש.
  3. מדינות: הצגת המדינות מהן הגולשים הגיעו לאתר.
  4. מכשירים: חלוקת התנועה לפי סוגי מכשירים (דסקטופ, טאבלט, ניידים).
  5. מראה חיפוש: הצגת עמודים המופיעים כ-Rich Snippets או עמודי AMP.

פילטרים ותאריכים

אפשר לסנן את המידע לפי תאריכים ומימדים שונים כדי לקבל נתונים ממוקדים יותר. GSC מאפשרת צפייה בנתונים עד 16 חודשים אחורה.

ניתוח נתונים

כפי שהובטח, הנה פירוט על כל אחד מהנתונים המוצגים:

  1. סך הקליקים (Total Clicks):
    • מספר הקליקים על כתובות ה-URL שלכם בתוצאות החיפוש.
    • מספר קליקים נמוך יכול להצביע על כותרת או תיאור שאינם מושכים מספיק.
  2. הופעות (Impressions):
    • מספר הפעמים שהכתובות שלכם הופיעו בתוצאות החיפוש.
    • הופעה נחשבת גם אם היא מתחת לאזור המוצג למשתמש והוא צריך לגלול כדי לראותה.
  3. שיעור הקליקים (Average CTR):
    • אחוז הקליקים מתוך סך ההופעות.
    • מחושב על ידי חלוקת מספר הקליקים בכמות ההופעות.
  4. מיקום ממוצע (Average Position):
    • המיקום הממוצע של כתובת ה-URL בתוצאות החיפוש.
    • מחושב על סמך המיקום הממוצע של העמודים בתוצאות החיפוש.

לסיכום, הלשונית "ביצועים" ב-Google Search Console מספקת תובנות קריטיות לשיפור ביצועי האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל, מאפשרת לכם לנתח את הביצועים ולהבין אילו חלקים באתר דורשים אופטימיזציה נוספת.

גוגל סרץ' קונסול

בדיקת דף – URL Inspection

הלשונית "בדיקת דף" ב-Google Search Console היא כלי חיוני שמאפשר לכם לבדוק כתובות אינדיבידואליות באתר שלכם. הנה כיצד להשתמש בו:

לשם מה משתמשים בכלי זה?

  1. בדיקת מצב האינדקס: לבדוק אם כתובת URL ספציפית נמצאת באינדקס של גוגל.
  2. אימות אינדוקס: לוודא אם אפשר להוסיף כתובת URL לאינדקס.
  3. בקשת סריקה: לבקש מגוגל לסרוק מחדש כתובת URL אם ביצעתם שינויים בעמוד.
  4. הבנת גישת הבוט: לראות כיצד הבוט של גוגל רואה את העמוד בפועל.
  5. משאבים וטעינת קוד: לבדוק אילו משאבים נטענים בעמוד ולראות את קוד ה-HTML שלו.
  6. בעיות ואזהרות: זיהוי בעיות טכניות בעמוד כמו בעיות בקוד, במבנה, או ב-Rich Snippets.

כיצד להשתמש בכלי?

  1. פתיחת הלשונית: לחצו על הלשונית "בדיקת דף" בתפריט.
  2. הכנסת כתובת URL: הזינו את כתובת ה-URL שאתם רוצים לבדוק בשורת החיפוש העליונה ולחצו אנטר.
  3. בדיקת התוצאות: תקבלו תוצאות הכוללות מידע על האינדקס של הכתובת, בעיות אפשריות ופרטים על הסריקה האחרונה.

תוצאות הבדיקה

  • אינדוקס: מידע על מצב האינדקס של הכתובת – אם היא מאונדקסת, מתי נסרקה לאחרונה, ואילו משאבים נטענו בעמוד.
  • בעיות וסריקות: גוגל תציג שגיאות אפשריות כמו בעיות בקוד, בעיות מבנה ו-Rich Snippets שלא זוהו כראוי.
  • כתובת קנונית: השוואה בין הכתובת הקנונית שהוגדרה באתר לבין זו שגוגל זיהתה, מה שעוזר לזהות תוכן משוכפל.

נתונים חשובים נוספים:

  • אימות אבטחה: ודאו שאין בעיות אבטחה בעמוד כמו קוד זדוני או התקפות סייבר.
  • אימות מדיה: בדקו שהמדיה בעמוד (תמונות, סרטונים) נטענת כראוי ואינה מכילה שגיאות.
  • Mobile Usability: ודאו שהעמוד מותאם לשימוש במובייל ואינו מכיל בעיות שימושיות בניידים.

שימוש מתקדם

  • קובץ Sitemap: ודאו שהעמוד מופיע במפת האתר (Sitemap) שלכם כדי להבטיח שהוא מאונדקס בצורה נכונה.
  • בדיקת Robots.txt: בדקו שהעמוד לא נחסם על ידי קובץ robots.txt המונע סריקה של העמוד.
  • ניתוח נתוני AMP: אם אתם משתמשים ב-AMP, ודאו שהעמוד תואם את הדרישות ונטען בצורה מהירה.

חווית משתמש – User Experience

הלשונית "חווית משתמש" ב-Google Search Console מספקת מידע על איכות הדפים ונוחות השימוש בניידים.

א. איכות פעילות הדפים – Page Experience

דו"ח זה חדש יחסית ומציג את איכות הדפים במובייל. הוא מאגד בתוכו את דוח ה-Core Web Vitals יחד עם מדדים אחרים שישפיעו על דירוג האתר שלכם בעדכון הבא של גוגל הנקרא Page Experience Update.

בדו"ח הזה תמצאו מידע על:

  • Core Web Vitals: מדדים הבודקים מהירות טעינה, אינטראקטיביות ויציבות חזותית של הדפים.
  • Mobile Usability: נוחות השימוש בניידים.
  • HTTPS: מצב האבטחה של הדפים.
  • Security Issues: בעיות אבטחה.
  • Ad Experience: חווית השימוש במודעות.

ב. דוח ה-Web Vitals הבסיסיים – Core Web Vitals

הדו"ח הזה מציג נתונים על מהירות הטעינה של הדפים והחווית המשתמש באתר. המדדים כוללים:

  • LCP (Largest Contentful Paint): זמן הטעינה של התוכן המרכזי בעמוד.
  • FID (First Input Delay): זמן התגובה הראשוני של הדף.
  • CLS (Cumulative Layout Shift): מדד היציבות החזותית של הדף.

אפשר לראות את הנתונים הללו בנפרד עבור דסקטופ ומובייל. שיפור המדדים הללו חשוב לחוויית משתמש טובה יותר וידרג את האתר גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

core web vitals

ג. נוחות השימוש בניידים – Mobile Usability

דו"ח זה מציג בעיות הקיימות בדפי האתר שלכם במכשירי מובייל. בעיות אלו עשויות לכלול:

  • טקסט קטן מדי.
  • כפתורים קרובים מדי אחד לשני.
  • בעיות גלילה כאשר רוחב התוכן גדול מרוחב המסך.

כדי לוודא שהאתר שלכם שמיש ונוח במכשירים ניידים, חשוב לבדוק את הדו"ח הזה ולתקן בעיות הקשורות לנושא.

ד. HTTPS

דו"ח זה מציג את מספר הכתובות באתר שלכם העובדות בפרוטוקול HTTPS ואת אלו העובדות ב-HTTP. מומלץ לוודא שכל הכתובות עובדות ב-HTTPS מסיבות של ביצועים, אבטחה ושמירה על פרטיות המשתמש.

אם באתר שלכם קיימים עמודים שעובדים בשני הפרוטוקולים, גוגל תעדיף לאנדקס את הכתובת בגרסת ה-HTTPS.

לקריאה נוספת: בדיקת מיקום בגוגל תוך 3 שניות

קישורים – Links

הלשונית "קישורים" ב-Google Search Console מציגה נתונים חשובים על קישורים חיצוניים ופנימיים שמצביעים לאתר שלכם.

קישורים חיצוניים

  • כמות הקישורים החיצוניים: כמה אתרים מקשרים לאתר שלכם.
  • אתרים מקשרים: אילו אתרים מקשרים לאתר שלכם וכמה קישורים יש מכל אתר.
  • Anchor Text: הטקסט שמופיע בקישורים שמובילים לאתר שלכם.

קישורים פנימיים

  • כמות הקישורים הפנימיים: כמה קישורים פנימיים יש באתר שלכם.
  • דפים מקושרים ביותר: אילו דפים באתר שלכם מקבלים הכי הרבה קישורים פנימיים.

למה זה חשוב?

מידע זה הוא קריטי עבור SEO ואופטימיזציה. קישורים חיצוניים איכותיים יכולים לשפר את הדירוג שלכם במנועי החיפוש. קישורים פנימיים מסייעים לגוגל להבין את מבנה האתר שלכם ואת הדפים החשובים בו.

איך להשתמש במידע?

  • ניתוח מתחרים: להבין מאילו אתרים מקבלים המתחרים שלכם קישורים חיצוניים.
  • שיפור מבנה פנימי: לוודא שהדפים החשובים באתר מקבלים מספיק קישורים פנימיים.
  • אופטימיזציה של Anchor Text: לשפר את הטקסט שמופיע בקישורים כדי שיהיה רלוונטי ובעל ערך.

ייצוא נתונים

ניתן לייצא את כל הנתונים הללו על ידי לחיצה על כפתור "ייצוא של קישורים חיצוניים" בחלקו השמאלי העליון של הלשונית. הייצוא מאפשר לכם לנתח את הנתונים בכלי ניתוח נוספים ולבצע אופטימיזציות מבוססות נתונים.

למאמר בנושא : קידום אתרים לוקאלי 

כיצד להשתמש בגוגל סרץ' קונסול לזיהוי ותיקון בעיות באתר

גוגל סרץ' קונסול הוא כלי חיוני לזיהוי ותיקון בעיות טכניות באתר שעלולות לפגוע בביצועים במנועי החיפוש. הכלי מספק דוחות מפורטים על שגיאות סריקה ובעיות שונות, ומאפשר לבעלי אתרים לטפל בהן בצורה יעילה. להלן כמה דוגמאות לבעיות נפוצות שניתן לזהות ולתקן באמצעות גוגל סרץ' קונסול:

  • שגיאות 404 – דפים שלא נמצאים. יש לבדוק את הסיבה לשגיאה ולתקן את הקישורים השבורים או ליצור הפניות 301 לדפים רלוונטיים.
  • בעיות עם קובץ robots.txt – קובץ robots.txt שגוי עלול לחסום את הגישה של מנועי החיפוש לדפים חשובים באתר. יש לוודא שהקובץ מוגדר נכון ומאפשר גישה לדפים הרצויים.
  • בעיות עם מפת אתר – מפת אתר (Sitemap) לא תקינה או לא מעודכנת עלולה למנוע ממנועי החיפוש לסרוק את כל הדפים הרלוונטיים באתר. יש ליצור מפת אתר תקינה ולעדכן אותה באופן שוטף.

באמצעות זיהוי ותיקון בעיות אלה ואחרות שמדווחות בגוגל סרץ' קונסול, בעלי אתרים יכולים לשפר את הסריקה של האתר על ידי מנועי החיפוש ולהימנע מירידה בדירוגים ובתנועה האורגנית.

שימוש בגוגל סרץ' קונסול לשיפור ביצועי מילות מפתח

גוגל סרץ' קונסול מספק נתונים יקרי ערך על ביצועי מילות המפתח של האתר ועוזר למנוע קניבליזציה של מילות מפתח, המאפשרים לזהות הזדמנויות לשיפור. על ידי ניתוח נתונים כגון שיעור הקליקים (CTR) ומיקומים ממוצעים עבור מילות מפתח ספציפיות, ניתן לזהות מילים שביצועיהן נמוכים יחסית ולנקוט פעולות לשיפור הדירוג והנראות שלהן. בין הצעדים האפשריים: אופטימיזציה מחודשת של דפים רלוונטיים, שיפור התוכן והרלוונטיות שלו לכוונת החיפוש, בניית קישורים איכותיים ועוד. שילוב של ניתוח הנתונים בגוגל סרץ' קונסול ונקיטת פעולות מושכלות יכולים להוביל לשיפור משמעותי בדירוג ובתנועה האורגנית לאתר.

טיפים נוספים לניצול מירבי של גוגל סרץ' קונסול

כדי להפיק את המרב מגוגל סרץ' קונסול ולשפר את הביצועים של האתר שלכם במנועי החיפוש, הנה כמה טיפים נוספים שכדאי ליישם:

  • בצעו בדיקה קבועה של הדוחות בגוגל סרץ' קונסול כדי לזהות מגמות ושינויים בביצועי האתר לאורך זמן.
  • השתמשו בכלי הבדיקה של URL כדי לנתח דפים ספציפיים ולזהות בעיות פוטנציאליות.
  • עקבו אחר ההמלצות לשיפור שמספק גוגל סרץ' קונסול ויישמו אותן כדי למקסם את הפוטנציאל של האתר שלכם.
  • ניתן בנוסף לבצע מעקב אחר הקישורים הנכנסים לאתר בעזרתו.
  • הגדירו התראות מותאמות אישית כדי לקבל עדכונים בזמן אמת על בעיות קריטיות או שינויים משמעותיים בביצועי האתר.
  • נצלו את יכולות הדיווח והניתוח של גוגל סרץ' קונסול כדי להעמיק את ההבנה שלכם על האופן שבו גולשים ומנועי חיפוש מתייחסים לאתר שלכם.

סיכום

גוגל סרץ' קונסול הוא כלי חיוני לבעלי אתרים המעוניינים לשפר את הנוכחות והביצועים של האתר שלהם במנועי החיפוש. באמצעות מעקב אחר מדדים חשובים, זיהוי ותיקון בעיות טכניות ואופטימיזציה של מילות מפתח, בעלי אתרים יכולים להשתמש בגוגל סרץ' קונסול כדי למקסם את הפוטנציאל של האתר שלהם. ליישום הטיפים וההמלצות שהוצגו במאמר זה יש פוטנציאל משמעותי לשיפור הנראות האורגנית, להגדלת תנועת האתר ולהשגת יעדי SEO. על כן, מומלץ לכל בעל אתר להכיר את תוכנה לקידום אתרים זו, ללמוד כיצד להשתמש בו ביעילות וליישם את התובנות שהוא מספק באופן קבוע.

Facebook
WhatsApp
LinkedIn

מאמרים נוספים