אם אתם שואלים איך מוודאים את כמות החיפושים של ביטויים מסוימים בגוגל, ישנן כמה שיטות לעשות זאת, כאשר כל כלי SEO יכול לספק לכם תוצאות מעט אחרות. לכן, חשוב לערוך הצלבת מידע בין כמה כלים. בשורות הבאות, נסקור בפניכם מדריך לביצוע מחקר מילות מפתח – קראו וגלו.
רקע כללי על חיפושים בגוגל
גוגל מהווה את מנוע החיפוש המוביל בעולם, אין על כך עוררין או ספק. גוגל משמש מיליארדי אנשים מדי יום כדי למצוא מידע באינטרנט. בין אם אתם מחפשים מידע על נפחי חיפוש, כמות חיפושים בגוגל או בכלל מידע על אנשי מקצוע וכל דבר אחר – החיפוש מתחיל כאשר מזינים שאילתת חיפוש בשורת החיפוש. בשלב זה, גוגל משתמש באלגוריתמים מורכבים כדי למצוא את התוצאות הרלוונטיות ביותר לשאילתה שאותה המשתמשים מנסים לגולל, מה שבתורו מוביל לכך שהתוצאות מוצגות במנוע החיפוש. מכיוון שהופעה בראשית תוצאות החיפוש היא קריטית להצלחה של עסקים מכל הסוגים, באופן טבעי, תהליכי קידום רבים מתבססים על מחקר מילות מפתח אשר מציג גם נפחי חיפוש של ביטויים בגוגל.
איך אפשר לבדוק את כמות החיפושים לביטוי מסוים?
ישנם כמה וכמה כלים דיגיטליים אשר מאפשרים לבדוק נפחי חיפוש בגוגל לביטויים, כאשר חלקם בתשלום, חלקם בחינם וחלקם מציעים פיצ'רים חלקיים ללא עלות. חשוב לציין כי המספרים והנתונים שאפשר לראות בקרוב אותם כלים הם לא מדויקים. זו הסיבה לכך שמקדמי אתרים בדרך כלל בוחרים לבצע הצלבות של מידע בין הכלים השונים. באופן כללי, כלים אלו מבוססים על סטטיסטיקות ומידע מכלים חיצוניים, ולכן יש להתבסס רק כלי אחד שאמור להראות באופן מדויק את נפחי החיפוש – בהמשך נרחיב גם לגבי כלי זה.
באילו כלים אפשר לבדוק את כמות החיפושים?
בראש ובראשונה – אפשר לבדוק נפחי חיפוש בגוגל בכלי שלנו – SEOSHARK. מכניסים את הביטוי למעקב ומיד מקבלים נתונים על כמות החיפושים של הביטוי בגוגל, מה שהופך את עבודת מחקר מילות המפתח לא רק לקלה וזריזה יותר, אלא גם למדויקת פי כמה וכמה. כמו כן, מומלץ להכיר את הכלי לתכנון מפתח של גוגל. ישנם מספר דרכים לבדוק כמות חיפושים בגוגל, אבל כנראה שהדרך הכי נפוצה היא להשתמש בכלי מתכנן מילות המפתח של גוגל. הכלי הזה מדויק למדי, והוא מאפשר להזין מילות מפתח ולקבל נתונים על כמות החיפושים החודשית, התחרות על המילה, המחיר הממוצע לקליק ועוד. על מנת שתוכלו להשתמש בכלי הזה של גוגל, קודם כל, עליכם ליצור חשבון גוגל אדוורדס. לאחר יצירת החשבון, תוכלו לגשת לכלי מתכנן מילות המפתח.
עשוי לעניין אתכם: בדיקת מיקום בגוגל.
האם הנתון הזה של כמות החיפושים הוא אמין?
כאשר בוחנים דאטה מקרוב, מגלים כי בכל יום, כ-15% משאילתות החיפוש שמשתמשים מקלידים בגוגל הם כאלו שאף אחד מעולם לא חיפש. כלומר, יש המון ביטויים שאנשים מחפשים ולאף כלי לא יהיה מידע עליהם למשך תקופה ארוכה (ואם בכלל). לכן, צריך וחשוב לקחת בחשבון את נפחי החיפוש של ביטוי מסוים, אבל זה לא צריך להיות הדבר היחיד שמנחה אתכם בבניית אסטרטגיית קידום.
אז במה כן להתחשב?
בעיקר ובמיוחד – חשוב לקחת בחשבון את רמת הרלוונטיות של הביטוי והנושא לתחום האתר, החשיבות העסקית שלו וכן הלאה. גם אם נפחי החיפוש אפסיים עד לא קיימים, אבל הביטוי רלוונטי לתחום העיסוק של הלקוח, גם "ליד" אחד שייכנס דרך הביטוי הזה שווה כסף. לכן, שווה להשקיע גם בביטויים מהסוג הזה עם 0 נפחי חיפוש. בסופו של דבר, נפחי חיפוש יכולים להיות גורם חשוב בתהליך הקידום, אבל הם לא מספרים את כל הסיפור של מציאת לידים רווחיים. לא פעם, דווקא ליד שמגיע מביטוי עם 0 נפחי חיפוש יהיה ליד רווחי. בסופו של דבר, נפחי חיפוש הם רק אחד הגורמים שיש לקחת בחשבון בתהליך קידום ה-SEO. עם זאת, הם יכולים לספק לך מידע חשוב שיכול לעזור לקבל החלטות מושכלות לגבי קידום האתר.
לסיכום, באיזה כלי תכנון מילות מפתח כדאי לבחור?
בסופו של דבר, הבחירה בכלי הספציפי תלויה לא רק בצרכים שלכם, אלא גם בתחרות בנישה העסקית שלכם. במילים פשוטות, ככל שהתחום שלכם תחרותי יותר, ככה יהיה יותר חשוב להשתמש בכלים מתקדמים ואפילו להצליב מידע מכמה כלי SEO שונים. עם זאת, חשוב לציין שכלים אלו מציעים אמנם גרסאות חינמיות, אבל האופציות המלאות הן תמיד בתשלום. אם אתם מחפשים כלי פשוט וקל לשימוש, SEOSHARK מהווה את ההמלצה הטובה ביותר שנוכל להעניק לכם. אם אתם שואלים איך בודקים כמות חיפושים בגוגל ובמנועי החיפוש השונים, חשוב לציין שמלבד כמות החיפושים, SEOSHARK יחשוף בפניכם נתונים חשובים אחרים.
בסיכומו של דבר, אם שאלתם איך בודקים כמות חיפושים בגוגל, כנראה שאתם מבינים את הערך העצום והמהותי של בדיקת כמות חיפושים בגוגל. בדיקת כמות חיפושים בגוגל מאפשרת לכם להבין במדויק היכן אתם צריכים והיכן כדאי לכם למקד את המאמצים השיווקיים שלכם, מה שבתורו משליך ישירות על הצלחה עסקית של כל ארגון. השתמשו בתוכנה לקידום אתרים SEOSHARK וגלו כיצד ניתן לא רק לייעל קידום לעסק, אלא גם לחסוך בכיס בעזרת עבודה מדויקת.
לקריאה נוספת: בדיקת קישורים.