עדכוני אלגוריתם בגוגל: איך הם משפיעים על מיקומי האתר?

נכנסים לעולם של קידום אורגני? רוצים לדעת מהם עדכוני אלגוריתם בגוגל, וכיצד הם משליכים על האתר שלכם בבחינת הדירוגים שלו? הנה כמה דברים שחשוב לדעת על עדכון גוגל מסוג עדכון אלגוריתמי – המשיכו לקרוא.

לפני הכל – הבינו את מורכבות האלגוריתמים של גוגל

רגע לפני שמדברים על עדכוני ליבה של גוגל או עדכון גוגל מסוג אחר, חשוב להבין שמערכת הדירוג של מנוע החיפוש גוגל מורכבת מ-200+ פרמטרים שונים. בפועל, אף אחד לא באמת יודע מהם ומה המשקל של כל פרמטר בתהליכי עדכונים גוגל. מדי פעם גוגל מעדכנים את מערכת האלגוריתמים שלהם כדי לשפר את האיכות והרלוונטיות של התוצאות המוצגות לגולשים במנוע החיפוש. בהקשר הזה, לכם, בתור מקדמי אתרים או בעלי עסק שעושים SEO, נותר לעשות מחקרים דיגיטליים שונים כדי לפענח עדכונים גוגל ולהבין כיצד הם משליכים על דירוגי האתרים השונים ברשת.

מה הם עדכוני אלגוריתם בגוגל?

אם אתם חדשים בעולם של עדכונים גוגל וקידום אתרים, מה שנקרא גם SEO בשפה המקצועית יותר, בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מידע הנוגע לעדכוני אלגוריתם בגוגל. נבין כיצד עדכונים גוגל משפיעים על דירוגי אתרים, מתי מתבצעים ולא פחות חשוב, האם יכולים להשפיע לרעה על מיקומי האתר? ובכן, עדכוני אלגוריתם בגוגל הם שינויים שמבצעת גוגל במערכת הדירוג שלה. מדוע העדכונים האלו נדרשים? במילים פשוטות, גוגל עושים זאת כדי לשפר את האיכות והרלוונטיות של התוצאות אשר מוצגות למחפשים. לפיכך, העדכונים יכולים להשפיע על מיקומי ודירוגי האתרים בתוצאות החיפוש, הן לטובה והן לרעה.

למה חשוב להשתמש בתוכנה למעקב מיקומים?

מעקב מיקומים בגוגל באופן קבוע יכול לסייע לזהות את התקדמות הפרויקט בביטויים הרצויים. אבל יותר מזה, מעקב מהסוג הזה יכול לעזור בלזהות האם האתר נפגע מעדכוני אלגוריתם של גוגל, או לחילופין, זינק בעקבות עדכון. בסופו של דבר, צניחה משמעותית במיקומים = האתר כנראה נפגע מהאלגוריתם וכתוצאה מאותם עדכוני ליבה של גוגל או עדכוני גוגל אחרים. בשורה התחתונה, עלייה משמעותית = האתר הרוויח במידה מסוימת מהעדכון האחרון של גוגל.

עמוד התחברות SEOSHARK

מהם סוגי עדכוני האלגוריתם השונים?

  • עדכון ליבה: זהו סוג העדכון הכי גדול בו כל מערכת הפרמטרים שעל פיהם גוגל מדרג משתנה לחלוטין.
  • עדכון תוכן מועיל: עדכון שנהיה חזק בשנים האחרונות ומאז עליית הAI בפרט. האלגוריתם מתגמל אתרים שיש בהם תוכן איכותי על פני אתרים שהתוכן בהם לא ברמה גבוהה.
  • עדכון קישורים וספאם: עדכון שמטרתו לזהות בניית קישורים מלאכותית ולא טובה, על מנת לשטות בגוגל כדי להשיג דירוגים

עשוי להיות רלוונטי עבורכם:

בסופו של דבר, עדכון גוגל יכול להיות משמעותי, ולכן חשוב להיות מודעים לכך ולנקוט בצעדים הנדרשים כדי להבטיח שהאתר ערוך אליו. בתוך כך, עדכוני אלגוריתם יכולים להשפיע על מיקומי ודירוגי האתרים בכמה דרכים שונות, כמו למשל:

  • לעיתים מתווספים ע"י גוגל פרמטרים חדשים למערכת הדירוג.
  • לפעמים משתנה החשיבות של פקטורים קיימים.

לצורך העניין, בשנת 2022 התווספו בגוגל מספר פרמטרים חדשים שנלקחים בחשבון בקביעת הדירוגים של אתרים, כגון מהירות טעינה, נגישות לאנשים עם מוגבלויות ועוד.

האם מטרתם של עדכונים היא בהכרח להוריד אתרים במיקומים?

לא, יש עדכונים גוגל שבהגדרה שלהם הם מורידים דירוגים ומיקומים לאתרים שלא עומדים בקריטריונים. ויש אתרים שבהגדרה מתגמלים ומעלים מיקומים לאתרים שכן עומדים בקריטריונים החדשים. כלומר, גם אם אתר ירד במיקומים בעקבות עדכון, זה לאו דווקא כי גוגל החליט להעניש את האתר, אלא כי גוגל בחר לתגמל יותר אתרים אחרים על פניו. לעומת זאת, אם אתר נעלם לחלוטין או כמעט לחלוטין מתוצאות החיפוש, אפשר להניח שבמקרה הזה גוגל בחר להוריד באופן יזום דירוגים של אתר מסוים.

בסופו של יום, עדכוני אלגוריתם יכולים להשפיע לרעה על דירוגי האתר, במיוחד אם האתר אינו עומד בסטנדרטים החדשים של גוגל. לדוגמה, אם האתר שלכם מכיל תוכן באיכות נמוכה, או אם הוא משתמש בטקטיקות קידום אתרים מניפולטיביות, ייתכן שהאתר שלכם ירד בדירוג בעקבות עדכון אלגוריתם. בשורה התחתונה, עדכון גוגל משליך הן לטובה והן לרעה על דירוגי האתר. לכן, על מנת להימנע מהשפעות שליליות של עדכוני אלגוריתם, חשוב לוודא שהאתר שלכם עומד בסטנדרטים של גוגל. הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לכם:

המלצה כיצד להשפיע לטובה על דירוג האתר פירוט
הקפידו על תוכן איכותי התוכן באתר שלכם, בין אם טקסטואלי או חזותי באמצעות סרטונים, צריך להיות רלוונטי, מעניין ומועיל לגולשים.
השתמשו בטקטיקות קידום אתרים "חוקיות" זה נכון שאין חוקים פורמליים בעולם של ה-SEO, אבל אל תשתמשו בטקטיקות קידום אתרים מניפולטיביות, כגון בניית קישורים לא טבעיים או שימוש בתוכן משוכפל.
עקבו אחר עדכוני אלגוריתם הישארו מעודכנים בעדכוני אלגוריתם של גוגל תמיד, הם מפרסמים בפומבי כאשר עדכון גוגל מבוצע (הפרסום תמיד בדיעבד).

סיכום

לסיכום, אנו מקווים שהצלחנו לעשות סדר בנושא של עדכוני גוגל, ושאתם סיימתם לקרוא את המדריך הנוכחי עם סוגיות פתורות בידיכם. אם עדיין נותרתם עם שאלות ללא תשובות, זה הזמן לקבל ייעוץ מאיתנו. אנו מזמינים אתכם להכיר את כלי ה-SEO המדויק ביותר שאנו יכולים להציע לכם – SEOSHARK. עם ניסיון של שנים, מיומנות בלתי מתפשרת ותהליכי עבודה ללא רבב, נוכל לספק לכם גם ייעוץ ללא התחייבות. צרו קשר עכשיו!

Facebook
WhatsApp
LinkedIn